Jak Social Media wpływają na rekrutacje i tworzą wizerunek firmy?

Social Media w ostatnich latach stały się doskonałym narzędziem rekrutacyjnym, który jest na wyciągnięcie ręki każdej firmy. W USA ponad 90% firm korzysta z tego narzędzia w rekrutacji. W Polsce – około 5% ankietowanych. Potencjał portali społecznościowych nie jest wykorzystany w pełni przez przedsiębiorców, a przecież korzystają z nich dziś niemal wszyscy.

Mimo powyższych wniosków Social Media mają się całkiem dobrze. Najpopularniejszym narzędziem jest LinkedIn – to zdecydowanie najbardziej biznesowy portal. Na swoim profilu w tej witrynie użytkownicy budują historię zawodową i zawierają wiele cennych kontaktów. Znany jest także Facebook, gdzie na profilach firmowych czy grupach tematycznych można dodawać ogłoszenia, które zyskają wysokie zasięgi i mogą przyciągnąć potencjalnych kandydatów. Podobne ogłoszenia można umieszczać na Twitterze, a dzięki możliwościom reklamowym Instagrama dotrzemy do kandydatów z całego świata. Wszystkie wspomniane narzędzia mają bardzo wysoki potencjał – warto umiejętnie z niego korzystać i dzięki konwersjom różnych kanałów docierać do najlepszych kandydatów z całego świata.

Należy też dodać, że dobre kampanie marketingowe o charakterze rekrutacyjnym, także te prowadzone online za pomocą wspomnianych portali, budują dobry wizerunek firmy w oczach kandydatów. Wielu firmom udało się już osiągnąć etap, kiedy to specjaliści sami zgłaszają się do nich z chęcią podjęcia pracy, nawet poza aktualnie prowadzonymi kampaniami rekrutacyjnymi. Aby zbudować tak dobry Employer Branding, warto skorzystać z pomocy doświadczonych agencji, które specjalizują się w tej tematyce.